duminică, 16 septembrie 2012

Amintiri prozaice



Voiam să-mi strâng mințile
De pe drumuri,
Ca să plec liniștit pe șosea.
Dar se auzeau bolboroselile
De la un teveu lăsat
Deschis de cu seara de un vecin.

Mai încolo,  un vecin trăgea la coasă
Cu radioul la gât
(Nu, nu asculta manele,
Era un cântec prelucrat
Din care deslușeam doar trompeta.

(Mi-am amintit că am tras cu urechea
Cândva, pe când se plângea bunicul meu
De mulții lui nepoți
(De mine nu se plângea, fusesm primul lui nepot,
Mă sărutase pe frunte
Și mă binecuvântase,
Iar de atunci
Mă ocoleau dracii).

Zicea Lazar Bogatul,
Fost Lacu Saracu înainte de a deveni creștin,
Că nu se poate ruga de hărmălaia copiilor
Și o face ascunzându-se
În grajdul vitelor.

Eu, dis de mineață,
Am avut norocul de cer senin
Și mi-m spus rugăciunea
Sub cupola de stele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu