marți, 11 septembrie 2012

Cuib de vulturi



Nu știu unde se duc vulturii
Toamna,
Dar am văzut măreția unuia
În mijlocul iernii.

Știa că-l privesc,
Ni se întâlniseră privirile:
El senin,
Eu uimit,
Speriat ca un iepure-alergări.

Înmărmurisem sub ochii lui
(Hipnotizau),
Plini de fascicule molticolore -
Erau verzi, erau căprui, negri și galbeni,
Albastru de mare de Nord.

Mi s-a părut
Că nu m-ar înhăța
Și nu mi-ar da drumul
Să mă prăbușesc
De stânci
Cum face cu nefericita capră sălbatică.

Ied necrescut
(Eram tot copil și atunci)
Se obișnuise cu mine
Cum se obișnuise cu propria-i singurătate
(Cam cum așteaptă bătrânii pe prispă).

La noi, fiind câmpie,
De sub streșini nu se vede nimic,
Iar oamenii ies la câmp
Și-și așteaptă sfinții să se întoarcă
Din cer.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu